Stylizacja paznokci moja pasja...

Temat: I co dalej po gimnazjum ..................
" />
">Nad jednym sie tylko zastanawiam - mozliwości prowadzenia rewalidacji w szkole średniej ogólnodostepnej? Jak z zatrudnieniem fachowca? Moze to jest jedna z przyczyn niechęci przyjęcia? u nas powiedziano że nie ma takich zajęć w szkole ponadgimnazjalnej, są tylko w szkołach specjalnych, a fachowca nie zatrudnią dla jednej osoby, brak funduszy, nie opłaca się. Koniec rozmowy, koniec tłumaczeń, nawet wizyta u kuratora nie pomogła, dodam tylko że Jarek skończył nauczanie indywidualne, z dostosowaniem do potrzeb i możliwości ucznia , miał świadectwo z czerwonym paskiem, i skończył w szkole zawodowej specjalnej o profilu gospodarstwo domowe, he he he tak jakby mógł być kucharzem czy ogrodnikiem......czy krawcem .......bo takie kierunki są wytycznymi ......wytłumaczono mi cyt:"bo nic nie ma dla młodzieży poruszającej się na wózku ale dla osób z upośledzeniem w różnych stopniach jest większy wybór....." czyli mógłby być upośledzony w stopniu głębokim, ale by chodził toby lepiej szkoła się nim zajeła...paranoja..... Oto nasze szkoły zawodowe o profilu specjalnym.
Źródło: niezwykla-kraina.pl/forum/viewtopic.php?t=1690



Temat: Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
" />Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej
z dnia 12 lutego 2001r.
w sprawie orzekania o potrzebie kształcenia specjalnego lub indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży, oraz szczegółowych zasad kierowania do kształcenia specjalnego lub indywidualnego nauczania

§ 1.

W publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz innych publicznych poradniach specjalistycznych, zwanych dalej "poradniami", są organizowane i działają na zasadach określonych w rozporządzeniu zespoły orzekające o:

1) potrzebie kształcenia specjalnego dzieci i młodzieży z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy, w tym o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim,

2) potrzebie indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły.
****************
Oba punkty mają się nijak do Asi....
I chyba jestem ślepa, bo nie doczytałam się, że każde dziecko niepełnosprawne MUSI mieć takie orzeczenie. Wyczytałam natomiast, że to rodzice lub opiekunowie prawni występują z wnioskiem o jego wydanie.
Pożyjemy, zobaczymy. Jestem uparta jak osioł i nie zwrócę się do żadnej poradni. A z tego, co wiem, to w naszej podstawówce w klasach integracyjnych są zatrudnieni nauczyciele wspomagający, ale napewno nie w stosunku 1:1...
Źródło: niezwykla-kraina.pl/forum/viewtopic.php?t=858


Temat: Proszę o pomoc
" />Skoro ma opinie, a może to jest orzeczenie? Raczej na pewno orzeczenie. I skoro orzeczono niepełnosprawność: upośledzenie w stopniu lekkim, Tto na tym orzeczeniu powinno byc napisane, że zaleca się kształcenie specjalne : " w szkole specjalnej lub ogólnodostępnej"itd. i to jest podstawa do wyboru szkoły przez rodziców, albo wybierają kształcenie specjalne w szkole ogólnodostępnej, albo w specjalnej.

Jeżeli takiego stwierdzenia nie ma, matka powinna ponownie wystapić z wnioskiem do PPP o przebadanie dziecka i o orzeczenie już na ten teraźniejszy etap kształcenia.

Dziecku posiadajacemu orzeczenie należą sie godziny rewalidacji indywidualnej (matka występuje do dyrektora szkoły, ten zgłasza do organu prowadzącego, organ przyznaje godziny dodatkowe, dyrektor organizuje zatrudniając fachowca do rewalidacji - zalezy co tam w tym orzeczeniu napisano). Skoro dziecko jako czterolatek miało orzeczoną niepełniosprawność, miało prawo do zajęć z tzw. wczesnego wspomagania rozwoju. O tym należało matkę poinformować w PPP.
Źródło: kursy.literka.pl/forum/viewtopic.php?t=10962


Temat: dziecko z upośledzeniem w stopniu lekkim w kl.I szkoły podst
" />Kolejny raz mnie cholera trafia (przepraszam za wyrażenie).
Po to ludzie kończą pedagogikę specjalną, żeby wiedzieć jak pomagać takim dzieciom. Nauczyciel w masówce działa trochę intuicyjnie. A przy 30 dzieciakach w klasie trudno sie dziwić, że nauczyciel nie ma warunków na indywidualne podejście. A za parę lat i tak może trafi do mojej szkoły gdzie okaże się, że też może odnieść sukces i że szkoła specjalna nie jest zła. Nie mam nic przeciw integracji pod warunkiem, że w masówkach będą pieniądze na zajęcia z takim dzieckiem. A wiadomo, że nie ma. U nas w specjalnej dzieci mają godziny rewalidacji i logopedę.

Sorry Luizag, oczekujesz konkretnej pomocy a tak naprawdę trudno jest ci coś doradzić. Może umawiaj się z rodzicami na ćwiczenie pewnych rzeczy w domu (wnioskuję, że do szkoły specjalnej się nie przekonają). Dawaj połowę mniej zadań albo o połowę łatwiejsze - jak już powiedziałam dużo znaczy twoja intuicja. Pracuję w zawodówce, nie znam programu szkoły podstawowej. Może pedagog szkolny będzie mógł dodatkowo pracować z takim dzieckiem - np 1 godzinę w tygodniu ??

Cały ten wstęp jest skierowany oczywiście do systemu oświaty a nie do ciebie Luizag, wrrrrrr.
Źródło: kursy.literka.pl/forum/viewtopic.php?t=5409


Temat: kwalifikacje do pracy w sosw
" />droga baltazarko!chyba nie bardzomnie zrozumiałaś. tu chodzi właśnie o kwalifikacje roparządzenie z 10.09.20021.
"Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w przedszkolach specjalnych, szkołach specjalnych,
specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych i specjalnych ośrodkach wychowawczych dla dzieci
i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym, a także do prowadzenia
zajęć rewalidacyjno - wychowawczych z dziećmi i młodzieżą z upośledzeniem umysłowym w stopniu
głębokim posiada osoba, która:
1) legitymuje się dyplomem ukończenia studiów magisterskich na kierunku pedagogika lub pedagogika
specjalna, w zakresie oligofrenopedagogiki,"
Ja pracuję specjalnym osrodku szkolno-wychowawczym dla dzieci z lekkim uposledzeniem umysłowym, skończyłam pedagogikę specjalną w zakresie rewalidacja uposledzonych. rewalidacja uposledzonych =oligofrenopedagogika
pozdrawiam
Źródło: kursy.literka.pl/forum/viewtopic.php?t=4306


Temat: Uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim
" />Cześć! No cóż, w teorii szkoła powinna zatrudnić pedagoga specjalnego, a w praktyce - zdobądź program nauczania dla szkół specjalnych, porównaj z programem , który będziesz realizować w danej klasie, weź pod uwagę orzeczenie ucznia, a potem stwórz plan dla danego ucznia wplatając w niego ćwiczenia rewalidacyjne i uwzględnij rodzaje zaburzonych funkcji dziecka. Pamiętaj też, że taki uczeń powinien mieć przyznane dodatkowe godziny nauczania indywidualnego (zapytaj pedagoga szkolnego). Nawiasem mówiąc te godziny bardzo pomagają dziecku, a masz dodatkową kasę. W mojej szkole podstawowej w kl. IV-VI tacy uczniowie mieli dodatkowe 4 godziny indywidualnych zajęć tygodniowo. Nie wiem jak to wygląda w gimnazjum. I jeszcze jedno, jeśli kiedyś będziesz musiała napisać konspekt lekcji to musisz w nim uwzględnić zadania i działania operacyjne dla takiego ucznia (też takie pisałam, ale dla klas I-III) Ze względu na obecność uczniów z upośledzeniami w szkole masowej , moja szkoła zafundowała mi studia podyplomowe - "Integracja z rewalidacją" - polecam. Powodzenia.
Źródło: kursy.literka.pl/forum/viewtopic.php?t=9036


Temat: Uczniowie upośledz w stopniu umiark w gimnazjum masowym
" />Mam serdeczną prośbę do osób, które uczą w gimnazjum masowym, do którego uczęszczają uczniowie lub uczeń upośledzony umysłowo w stopniu umiarkowanym. Dowiedziałam się wczoraj w szkole, że przydzielono mi na ten rok szkolny zajęcia rewalidacyjne z grupą dwóch takich uczniów. Skończyłam co prawda pedagogikę specjalną (choć specjalizację robiłam z resocjalizacji), ale potem w sumie nie pracowałam w wyuczonym zawodzie i jedyne doświadczenie jakie mam to praktyki w szkole specjalnej. Czytałam podstawę programową i dwa artykuły Antoniny na ten temat, jednak tym bardziej nie mogę zrozumieć jak ci uczniowie będą uczęszczali do zwykłej klasy, a tylko 6 godzin poświęcone będzie na zajęcia rewalidacyjne z nimi. Nasuwa mi się kilka pytań:
1. Czy na tych zajęciach mam realizować np. funkcjonowanie w środowisku, technikę, itp?
2. Kto ma napisać indywidualny program dla każdego ucznia?
3. Jak mam zaplanować roczną pracę, przecież najpierw należałoby sprawdzić jakie umiejętności posiada już taki uczeń?
I wiele innych podobnych pytań. Pierwszy raz mamy w szkole taką sytuację i mam wrażenie, że nikt nic nie wie. Może ktoś stanął przed podobnym problemem? Albo mógły mi coś doradzić?
Źródło: kursy.literka.pl/forum/viewtopic.php?t=3866


Temat: Dodatek za uciążliwe warunki pracy
" />Oczywiście, że złożyłam pismo(nie tylko zresztą ja) Na odpowiedź czekałam 1,5 miesiąca.
Dowiedziałam się, że:
- jeden uczeń (ma lekkie upośledzenie umysłowe, chodzi do szkoły masowej i dodatkowo przyznano mu trzy godziny zajęć- w tym roku rewalidacyjnych, w latach poprzednich były to godziny przeznaczone na określone przedmioty) posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, nie ma natomiast orzeczenia do nauczania indywidualnego. Przyznam, że w tym przypadku nie jestem pewna, czy indywidualne godziny dodatkowe to nauczanie indywidualne.
- drugi uczeń, co prawda ma orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego ze wzgledu na niepełnosprawność ruchową, ale nie ma orzeczenia o potrzebie kształcenie specjalnego, dlatego dodatek się nie należy.
Ponadto usłyszeliśmy, że szkoły mogą różnie interpretować rozporządzenie, co mnie bardzo dziwi.
Pisząc na forum, miałam nadzieję, że zaglądają tu osoby, które znają się trochę na prawie i potrafiłyby jednoznacznie wyjasnić tę kwestię.
Źródło: kursy.literka.pl/forum/viewtopic.php?t=11039


Temat: Indywidualne plany dla lekko
" />Neon
- nie wiem dlaczego w Twojej szkole tak się robi, że dzicko z lekkim musi się uczyć z innych podręczników. I jak tu mówic o intergracji? Chodzi o to żeby społecznie - jak najmniej różnicować. Oczywiście najlepiej to dziecko miałoby w szkole specjalnej, gdzie pracują fachowcy, klasy są mniejsze, a metody dostosowane do możliwości ucznia. Jednak, jeżeli taki jest wybór rodzica, że syn czy córka z upośledzeniem uczęszcza do szkoły masowej- trzeba robić jak najwięcej, by łączyć, a nie różnicować.

Miałam ucznów z lekkim, a nawet z umiarkowanym - w mojej szkole robiło się dużo, żeby ich nie różnicować, a intergrować z grupą. Sama poświecilam mnóstwo czasu na to, by temat zgłębić od strony przepisów; ukończyłam też oligofrenopadagogikę.

Klasa od poczatku wiedziała, że Jasio czy Kasia ma kłopoty z uczeniem się - dlatego otrzymuje łatwiejsze zadania do realizacji i nauczyciel poświęca mu wiecej czasu. Zawsze te dzieciaki bardzo chętnie brały udział we wszelkich klasowych występach, chociaż np. z trudem zapamiętywały tekst. A matki były przeszczęśliwe, że dziecko nie jest odrzucone. Wiadomo, kiedy uczy sie gmnazjalisów(najtrudnieszy wiek) i ma się jeszcze w klasie ze dwoje z upośledzeniem- to już nie wiadomo w co ręce wkladać. Lecz pisanie papierów dla samych papierów - nie ma sensu. Nich dzieciak korzysta z tych samych podręczników - obiżyć mu tylko poprzeczkę, a resztę dopracowywać na zajęciach rewalidacyjnych.

Naprawdę- jak już chodzi do masówki- trudno z nim pracować na podręcznikach ze specjalnej. Poczytać sobie opinie z PPP, zdiagnozować go dydaktycznie, w planie wynikowym dostosowac wymagania. Przygotowywać zadania o mniejszym stopniu trudności. I tyle.

To jest prawdziwa gimnastyka pracować z klasą w oparciu o inny program i z uczniem z upośledzeniem o inny (jeżeli nie ma nauczania indywidualnego).

I dodam jeszcze, że tak naprawdę to nikt nie powie, jak to robić, a nauczyciel sam jakoś sobie radzi - bo musi.

No i to są absurdy polskiej rzeczywistości.

Jestem przeciwna akurat takiej integracji- miałaby sens, gdyby szkoła mogła zatrudnić nauczyciela wspomagajacego po oligo, a w rzeczywistości zrzuca się problem na nauczycieli przedmiotowych. W większości szkół- jak nie tworzy się klas integracyjnych, nie ma ani fachowców, ani nawet pedagoga szkolnego, a pani z przychodni ppp poproszona o radę powie, wszystko jest w orzeczeniu. I nauczyciel zostaje sam.
Źródło: kursy.literka.pl/forum/viewtopic.php?t=7446


Temat: wg którego zatrudnienia pisać plan rozwoju?
" />Jestem zatrudniona na 1/2 etatu w świetlicy i 1/2 etatu na zajęcia rewalidacyjne w szkole specjalnej. Czy w planie rozwoju łączę świetlicę z nauczaniem czy muszę wybrać albo świetlicę albo rewalidację?
Źródło: kursy.literka.pl/forum/viewtopic.php?t=9619


Temat: bardzo pilne-praca z dziećmi upośledzonymi
" />Prawo oświatowe w kształceniu ucznia niepełnosprawnego

PROGRAMY NAUCZANIA

Nauka w oddziałach ogólnodostępnych, do których uczęszczają uczniowie niepełnosprawni
i w oddziałach integracyjnych odbywa się według programów nauczania odpowiedniego typu szkoły ogólnodostępnej. Dla uczniów niepełnosprawnych opracowywane są programy zajęć rewalidacyjnych lub innych zajęć określonych w przepisach dotyczących pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
Nauka w oddziałach specjalnych w szkole ogólnodostępnej odbywa się według programów nauczania odpowiedniego typu szkoły specjalnej. W oddziałach specjalnych dla dzieci niepełnosprawnych w normie intelektualnej i dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim mogą być również stosowane programy nauczania dopuszczone przez Ministra Edukacji Narodowej i Sportu do użytku w szkołach ogólnodostępnych.
Obowiązkiem szkoły jest również opracowanie programów zajęć rewalidacyjnych.


DLA DZIECI I MŁODZIEŻY Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU UMIARKOWANYM, ZNACZNYM I GŁĘBOKIM OPRACOWYWANE SĄ INDYWIDUALNE PROGRAMY EDUKACYJNE.


W oddziałach dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym
i znacznym stosowane są indywidualne programy edukacyjne ustalone dla każdego ucznia
na podstawie wielospecjalizacyjnej oceny poziomu funkcjonowania i zawierających realne, szczegółowe cele, zadania i treści, mieszczące się w strefie najbliższego rozwoju ucznia,
które pozostają w zbieżności z celami, zadaniami i treściami podstawy programowej. Indywidualne programy edukacyjne opracowuje zespół nauczycieli i specjalistów pracujących z uczniem.


[Opracowała: Ewa Fonfara]



--------------------------------------------------------------------------------
Rozporządzenie Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 24 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków i trybu dopuszczania do użytku szkolnego programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego i podręczników oraz zalecania środków dydaktycznych. (Dz. U. Nr 69, poz. 635)
Rozporządzenie Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 19 lutego 2002 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji. (Dz. U. Nr 23, poz. 225)

http://www.oswiata.org.pl/artykuly.php3 ... 146&id=478
Źródło: kursy.literka.pl/forum/viewtopic.php?t=3824